Sunday 22 March 2020

Cinta Monyet, versi bawah kulung

Salam bertemu kembali ke laman blog saya! Saya harap rakan rakan semua sihat- sihat belaka. Mohon rakan- rakan semua sentiasa berada di rumah ekoran penularan wabak penyakit PANDEMIC, yang dikenali sebagai COVID-19.


Sebelum kita mula cerita, mohon tarik nafas dulu.ahhaah


Pernakah anda, mendengar tentang cinta monyet!!!
Hah! ,saya tahu bahawa anda pernah dengar tentangnya sebelum ini, ada kemungkinan besar anda semua berada dalam situasi ini sekarang, betul kaitu??????heehhehehe



Mestilah kan.  Masa remaja ini merupakan zaman yang paling hebat,kerana secara tidak sengaja kita mempunyai perasaan suka yang begitu menggunung terhadap seseorang. Terutamanya apabila naik zaman sekolah menengah. Di situ lah anak- anak remaja akan merasakan pengalaman di awang-awangan atau mabuk cinta

Apatah lagi,kalau menjadi bintang atlet kebanggaan sekolah, tentu ramai orang yang suka atau meminati kita. Sebagai seorang atlet tentu ramai kenalan yang ingin untuk mendapatkan no. whatapps kite....Alasannya nak tambah contact jer, last- last tu sangkut (couple).

Ehem ehem..Bila dah bercinta tu, mula lah lupa study.Bukan sebab apa, alasannya tu sibuk layan BF/GF dekat  whatapps. Lepas couple tu, diorang ni dah tak panggil nama dah, diorang panggil hubby,babby,sayang,yank, darling, dan banyak lagi.Menarik bukan, belum ada apa-apa lagi dah panggil sweet-sweet. Lama- lama couple tu, dah mula la pula berkongsi psal favourite masing- masing, video call tiap malam, kalau bukan pun on call.


Lepas couple 2,3 bulan tu break pula.Sedih bukan, takde jodoh la katakan, dan ini lah yang dikatakan cinta monyet atau cinta yang belum lagi serius (cinta main-main)

Oleh itu, anda janganlah taksub sangat dengan cinta zaman sekolah menengah ni.Sebab ini hanyalah sebahagian daripada proses kita untuk menjadi matang ataupun meningkat dewasa. Kalau nak bercinta, cari lah seseorang yang sudi tunggu kita sampai ke alam kerjaya. Sebab apa, mungkin dia lah insan yang betul- betul boleh hidup dengan kita. Mana la tahu, mungkin dia boleh teman kita sampai tua.

Konklusinya, cinta monyet ni tak salah dalam kalangan anak remaja, cuma jangan sampai ianya boleh menghalang kejayaan kita kelak. Akhir sekali, saya ucapkan semoga berjaya dalam menempuh hidup yang penuh dengan pancaroba ini.Sekian.


#cinta monyet bukan kaleng-kaleng



Boy: saya sanggup meredah lautan api, hanya untuk mencintai mu

Girl: puiii!!!, tipu saja kau sana, kupi panas pun tiup, apa lagi lautan api,
#bukan besa besa


4 comments:

  1. Yuuu mcm pro ja psal cinta zaman smk wakwakwakwak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha..sya ada ramai kawan dulu yang terjebak dgn cinta monyet ni..sya boleh nmpak dengan jelas.

      Delete
    2. Oo.. Pnglaman sndiri xda ka hahahaaa

      Delete